luni, 13 februarie 2012

24 februarie 2002: Prima Sarbatoare "de Dragobete" la Botosani

"Regia" evenimentului: Carmen Moraru. In rolul de "Dragobete", Toni Andrei, de la Colegiul A.T. "Laurian". "Dragobitele" - propuse de Cristian Costachel. Un eveniment superb, de o naturalete aparte.
Azi mi-am vazut numele la o rubrica gen arhiva, pentru evenimentul de mai sus si nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma necajesc... Sa ma bucur ca am fost in stare sa realizez lucruri extrem de interesante si sa ma supar ca nu am aceleasi posibilitati si acum...
Dar sa scriu cateva picanterii, ce au premers sarbatoarea din iarna lui 2002... Mai intai, nu vroia nimeni sa fie Dragobete! Promisiunea unei excursii la Parlament a mai dezmortit spiritele si Toni Andrei a acceptat sa fie "Zeul iubirii" pentru o zi...
In prealabil, am scormonit pe Internet pe indelete, pentru a afla toate informatiile posibile si imposibile despre Dragobete. Mai apoi, am sunat la o tipografie sa aflu cat ar costa un ziar pe tema asta si mi s-a zbarlit parul cand am auzit pretul... Asa ca...
Am primit in dar un program “Publisher” de la Vali Racila si m-am instalat in fata calculatorului din Cabinetul parlamentar unde eram angajata - decisa sa nu ma ridic pana nu invat sa lucrez cu programul “exotic”, cum l-a denumit mai tarziu un domn de la Consiliul Judetean... Si a iesit un ziar, chiar daca in format A4, interesant... Doua colege – tehnoredactor mi-au apreciat munca, asa ca am prins curaj si am repetat figura si cu alte ocazii...
Un drum la “Rapsozi” a rezolvat si tinuta Dragobetelui, de la Dan Dobos primind inclusiv un suman sanatos. Atunci am aparut eu pentru prima oara “pe sticla”, vorba unui “ex-prefect”... Gina Poenaru voia detalii despre eveniment de la Dana Pietraru, care nu stia ce trasnai urmeaza sa se intample, asa ca a trimis-o la mine... Si uite asa am aparut eu la televizor, cu sumanul pentru Dragobete in spinare, luptand cu emotiile pe care le-am perpetut de cate ori a mai fost sa dau interviuri sau sa apar in emisiuni...
Cristian Costachel a venit si el cu cateva fete frumoase, de mare ajutor fiindu-mi Corina Croitoru, ce isi lansase la cei 18 ani pe care-i avea, nu demult, si o colectie de moda. O Dragobita ce a facut cariera in modeling, castigand ulterior titluri in competitii nationale de Miss, a fost Bianca Enea. Si Roxana Balauca, una din Missele de la Copalau, a intrat in echipa...
Draguta a fost iesirea de la Prefectura, cu Dragobetele si Dragobitele costumate ca atare, “inarmati” cu ziare, cosuri cu ghiocei, inimioare autocolante si... rujuri... Un copil tinut de mana de mama lui s-au uitat lung dupa Dragobete si a remarcat, doct: “Mama, nenea acela are fusta!” Noroc ca n-a auzit Toni, ca nu mai pleca pe Pietonal...
Ce s-a petrecut acolo, vedeti in imagini... S-au desenat inimi pe asfalt, trecatori de toate varstele fiind invitati in interiorul lor, sa se sarute... Dragobetele le oferea concitadinilor flori, eu le dadeam ziare despre sarbatoarea ce se petrecea pentru prima data la Botosani, iar Dragobitele lipeau autocolante sub forma de inima pe obraz... Cand le-au terminat, au desenat inimioare cu rujurile pe care le aveau in rezerva... Extrem de importanta era surpriza, ce se citea pe fetele zambitoare ale trecatorilor...
Simpatica a fost si “descinderea” la Starea Civila... Stiam ca e programata o cununie, a unei romance cu un japonez... Am dat navala, iar Dragobetele si Dragobitele au urat casa de piatra tinerilor insuratei... Mireasa si ai ei au fost destul de calcati pe bataturi, in schimb mirele a fost incantat de urarile celor doua fete frumoase, pe care le sorbea din priviri...
Totul s-a terminat seara, in Discoteca “For you”. V-o mai amintiti... Am comandat un tort in forma de inima si “echipa” a venit cu propunerea sa organizam un concurs de dans, pe muzica populara. Imi aduc aminte si azi cu cat aplomb, desi total pe de laturi, dansau tinerii hore, sarbe si ce-a mai fost.. S-au stabilit niste invingatori, s-a mancat tortul la gramada, s-au impartit ghiocei, sarutari...
A fost o zi superba, pe care n-am mai incercat sa o reeditez, am venit cu alte formule anii urmatori... E “un dat” al unui eveniment reusit, la care nu mai poti ajunge cand il repeti, oricat te-ai stradui... De aceea e nevoie, mereu, de altceva... In viata, in tot ceea ce faci...